Heng med videre

mandag, mars 26

Killing you softly, with my songs

Denne er morsom, og litt tricky:
Jeg rekker å ta én post til før jeg pakker kofferten, og da passer det bra å bli tagget...

Trine 40 har utfordret meg til å velge 5 personer fra linkelista mi, deretter plukke tilfeldig av musikk jeg har liggende inne på maskina her - fem låter.

Etterpå skal jeg koble musikken til personene, så får vi se om dette passer...

  1. Grombaben
  2. Jorun
  3. Snuppelura
  4. Prinsesse Vil Ikke
  5. Den intellektuelle bimboen
Prince and the Revolution - Purple Rain
Alphaville - Forever young
Backstreet boys - Anywhere for you
Annie Lennox - A whiter shade of pale
Eva Dahlgren - Ven tänder stjärnorna

Here goes:

Grombaben får æren av å bli koblet til Backstreet boys... Noe jeg tror hun vil sette pris på, for hvis jeg ikke husker helt feil var det en av henens store drømmer i ungdommen.

I used to think that dreams were just
For sentimental fools
And I'd never find someone
Who'd give their love so true
But I knew the very minute
Couldn't live my life without you in it
And now I want the whole wide world
To know

Jorun er den jeg kjenner best av pikene på lista, men ikke nødvendigvis enklest å plassere... Hun ender opp med Annie Lennox, pga lørdagens post om hvor blek hun er, og referansen til "The millers tale" som hun som en av de ferdigutsdannede bibliotekarene bør ta :)

And so it was that later
as the miller told his tale
that her face, at first just ghostly,
turned a whiter shade of pale

Snuppelura med sin ungdommelige glød (ref. bloggpost 24.februar 2007) får Aplhaville med "Forever young".

Its so hard to get old without a cause
I dont want to perish like a fading horse
Youth is like diamonds in the sun
And dimonds are forever

Prinsesse Vil Ikke var Snuppeluras konkurrent om å få "Forever young", som den produktjunkien hun er. Men når Eva Dahlgren dukket opp på lista, ble det klart at denne måtte gå til vår kvinne i det store utland.

jag hörde ord från mina läppar
som aldrig vilat i min mun
tankar aldrig tänkta
som nya väggar i ett rum

Som om vi alltid älskat
sen min dagboks första blad
men att jag får skriva ditt liv
bara tur

Den intellektuelle bimboen ble stående til slutt, men "Purple Rain" er slettes ikke den dårligste låta å bli koblet til. "Sometimes I'm so blue I'm almost black" sang Lasso (elastique), men av og til regner det så det blå blir litt lilla...

Honey I know, I know, I know times are changing
Its time we all reach out 4 something new
That means u 2
U say u want a leader
But u cant seem 2 make up your mind
I think u better close it
And let me guide u 2 the purple rain


Ikke akkurat DeatPunk :P

5 kommentarer:

Miamaia sa...

Du er i det kreative hjørnet i dag. :)

trine40 sa...

Strålende!

AM sa...

Very nice :)

Lilla sa...

Hehe.. mine kunnskapa som bibliotekar e svært begrensa skjønne æ jo. Men bleik, ja det e æ.:) Ha en god ferie!

Anonym sa...

Jeg er fornøyd med valget.:)