Heng med videre

søndag, november 11

den 45. uka

Jeg har fått en ny mann i livet. Han heter José, og har arr i bakhodet etter en tidligere hårtransplantasjon. Det ser faktisk litt kult ut, hadde det ikke vært for nagativen som sitter i panna... José har blitt skallet i mellomtiden, og valgt å barbere hodet fremfor å transplantere mer. Et lurt valg.

José er min nye fysioterapaut. José er faktisk manuellterapaut, noe som fører til at timene som i fordums tider besto av strekking og massasje nå plutselig inneholder brekking og knekking på høyt nivå, og forventinger om at jeg skal gjøre masse sære øvelser hjemme mellom slagene. "Dette gjør jeg for å provosere skaden, så du kommer til å få ganske vondt etterpå", sa han på fredag... "Fett", tenkte jeg.
Han fikk rett.

På kvelden var det vorspiel hos Dokka, før vi dro på konsert med Ronny Pøbel på Elm Street. Etter ca en halv liter med øl endte jeg opp med å følge svigersøs på legevakta, og det er et sted der ting tar tid. Heldigvis har jeg ikke problemer med å se blod, spesielt ikke andres...
Det er ikke første gang jeg legger meg ved halv fem-tiden på en fredag, men det er ikke ofte jeg er så edru.

Lørdag fikk vi den nye babyen i hus, en xbox360 som pj har fått i kombinert bursdags-/julepresang. Vi tok også turen ut på hytta en tur for å hente ved, og vi fyra i kaminen vår for første gang. Jeg har alltid drømt om leilighet med mulighet for å fyre med ved, og selv om varmen forsvant rett opp pipa var det utrolig kos.

På kvelden var vi invitert på bursdagsfest til en av de søte biblisvenninnene mine, men ryggen takket for seg, og hodet var tett etter nattevåk. Ganske synd egentlig, for jeg hadde gledet meg masse til å møte henne igjen. I dag var jeg derimot ganske glad for at jeg tok det med ro. Den første snøen pudrer plenen utenfor, og var perfekt for en tur til Plantasjen for å se på planter og julepynt. Dette blir første jula i helt eget hjem, og jeg gleder meg sånn!

Deathpunkbloggen prøver å holde seg unna dagboksjangeren, spesielt etter Tine sa at dagbokblogging er ut, men av og til sklir det ut. Ellers har uka vært fylt av duften av sjokoladekake, friske blomster og nyvaska sengetøy.
Egentlig skulle det vært en masse bilder her for å illustrere, men det får bli en annen dag.

3 kommentarer:

Frank sa...

Aue, Det høres faktisk ikke ut som om "provosering av rygg" er no spesielt godt!

Stranger Than Fiction! Hva har det seg at du\dere ser kun gode filmer? Jeg trodde god filmsmak var død.

Heidi Fleiss sa...

Neineinei, det er litt derfor jeg har "sist sett"-spalten også, for å fortelle folk hva de bør se :P

Manipulering av rygg er ikke spesielt godt nei, men den har i det minste gått fra å være vond og stiv til vond og litt mer fleksibel. Så får vi se om jeg får rotet meg til å begynne å trene, så kanskje den blir bra til slutt (ca fem år sier doktoren at det vil ta :/ )

Heidi Fleiss sa...

Maggi Gyllenhaal er forresten noe av det søteste som er skapt! Mye søtere enn broren!