Heng med videre

torsdag, juni 21

Parfymert fett

Jeg sitter på det gamle kontoret mitt, det store, fine som Holberg-mannen kastet meg ut fra, og nøster opp løse tråder fra mitt opphold her i Renovasjonsetaten. Han har overtatt kontoret mitt, siden det er der alt utstyret er (dvs stempler), pluss at det er nære administrasjonen.

Det jeg har glemt å fortelle om Holberg-mannen er at han er umaskulint avhengig av håndkrem, Vaseline Intensive Care Hand and Nail lotion... I rosa jumbo-flaske. Over alt han går ligger det en eim av parfymert håndkrem. Hele kontoret mitt (som er lite og uten aircondition, lukter som hygiene-avdelingen på Nille). Nå er ikke det så nøye, siden jeg faktisk skal slutte...

Det som er nøye, er at jeg i mine to siste dager må jobeb på et kontor der ALT er klissete. Hånden sklir av dørhåndtaket, og datamus og -tastatur har jeg måtte rense med plastrens-våtservietter. Håndleddstøtten ved tastaturet kjennes ut som en tunge, og det er umulig å bruke stiftemaskinen. *svupp* sier det, så sklir hånda den ene veien og papirene den andre.

Det er helt i orden at mannfolk tar vare på kropp og utseende, men jeg blir ikke våt i trusa av gutter som har med seg en dunk med håndkrem over alt... Spesielt ikke gutter som sitter mye ved datamaskinen og er avhengig av å ha håndkrem i nærheten...

3 kommentarer:

Stine sa...

Iish! hihi, Holbergmannen blir bare deiligere og deiligere for hver post som går.

Det er nesten litt trist at du snart er ferdig med dine prøvelser for det er utrolig underholdende for oss som har tørre, fine tastatur.

Heidi Fleiss sa...

Oj, jeg glemte helt å få med deg på facebook-mailen! Skal se om jeg får til en kopi..

trine40 sa...

Dette er utrolig morsom lesing!