Heng med videre

tirsdag, juni 12

Kropp og slanking og sånt

jfr. forrige post

Jeg har aldri slanket meg før. Jeg har heller ikke talt en eneste kalori, sikkert mest fordi jeg ikke vet hvordan de ser ut. Er det de som er små og grønne og kryper rundt på salaten, eller var det det som var vitaminer?

I mine tenår gikk jeg under kallenavn som ”Stankelbein”, ”Hightower”, ”Giraff”, ”Langbein” m.m. Med en høyde på nesten 180 cm og en bmi på rundt 15 sverget jeg på at hvis jeg noen sinne klarte å legge på meg så skulle jeg aldri, aldri slanke meg!

Men ungdommens dårskap slår tilbake.
Det er noen år siden jeg ble plassert i kategorien undervektig, og etter jeg måtte slutte å trene (og generelt med de fleste formene for fysisk aktivitet) har tyngdepunktet og massetettheten forandret seg betraktelig.

Jeg slanker meg fortsatt ikke. Jeg teller ikke kalorier. Men det hadde vært deilig å kunne bruke bikiniene jeg kjøpte i fjor, uten å se ut som Barbamamma. Siden aktivitetsnivået fortsatt må være lavt, vil den logiske løsningen være å legge om kostholdet, men hvordan kan man flytte uten å livnære seg på take-away og halvfabrikat? Og er egentlig take-away så ille som ”man” skal ha det til? Jeg får da både potet og salat når jeg bestiller meny på McDonalds… Ja, det er vel tomat og løk på også, og da har man nesten fylt opp 5-om-dagen!

Vel, jeg kan love dere at jeg blir fornøyd selv om jeg ikke går ned fem kilo, bare de fem flytter seg til et annet sted, og blir fastere!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spis sushi fra Deli de Luca. McDonalds er djevelen, både maten og selve selskapet.

Anonym sa...

Og ja, take- away er så ille som man skal ha det til. Ta det fra noen som har talt kalorier (og fett..og protein..og karbohydrater..)i snart 10 år.