Heng med videre

lørdag, mars 10

Glede-liste

Jeg gleder meg til:


  • Å bli ferdig med, og få godkjent bacheloroppgaven. For da får jeg endelig tid til å lese de bøkene jeg vil, og jeg får sove bedre om natten når jeg ikke har uløste oppgaver hengende over meg. Dessuten er det nok lettere å få seg fast jobb med ferdig utdannelse. Jeg skal også bli Flink til å leke med vennene mine bare denne byrden forsvinner. Hvis noen der ute føler seg forsømt, så beklager jeg, men etter 17.mai er jeg all yours!

  • Å få meg fast jobb som jeg trives i, og med en lønn jeg kan leve av. Jeg holder nok ut med søpla i noen måneder til, og fin erfaring er det jo, men det skal bli godt hvis det er mulig å få en jobb man gleder seg til å dra på.

  • Å kjøpe leilighet. Dette skjer nok ikke før fast jobb er i havn, men jeg gleder meg for det! Jeg leier en helt kurant leilighetn nå, men jeg gleder meg til å kunne pusse opp og innrede der jeg bor akkurat som jeg ønsker. Også gleder jeg meg til å få et større og bedre bad!

  • Å reise til Italia! Bare et par uker igjen nå, før jeg og DeathPunkLoverboy skal nyte ekte italiensk mat, kunst, arkitektur og hverandre.

  • Sambo får ny bil! Det er et par uker igjen der også, men det skal bli deilig å kunne legge ut på tur igjen, og denne gangen i en NY bil, med alle tekniske finesser det innebærer. Å dra på biltur byr på fine muligheter til å kunne snakke sammen, høre på musikk og bare være to samtidig som man får sett landet... Et fristed fra TV og internett, som vi begge er blitt litt for avhengig av.

  • Å kjøre den sexy, nye bilen til pappa. Chilli-rød, skinnseter og rygge-alarm!

  • Våren og sommeren. Til å kunne gå barbeint i våt sand. Slikke salt av Sambos bare rygg etter vi har vært på svømmetur. Fuglesang, blomster, grønt gress, tørr asfalt, tynne sommerklær, bar hud, utepils, solbriller, båttur, vafler på verandaen på hytta, neglelakk på tærne (det har jeg i grunn nå også), spasertur langs Akerselva på vei hjem fra jobb, andunger, påskeegg, markjordbær, vannmelon, hvitvin, poolparty i Solvika, fregner, flass, lese tegneserier på brygga, San Miguel i frossene glass på Deans bar i Fredrikstad, Nakholmen, grilling, frosker... jeg kan fortsette i det uendelige!

  • Å dra på konserter. Grady og Metallica og hva mer som byr seg!

  • Nye Pratchett-bøker, nye filmer (se liste nederst på siden), nye tegneserier!

  • Ryggen blir bra, så jeg kan begynne å trene igjen. Jeg trodde faktisk aldri at jeg skulle glede meg til å trene, men det gjør jeg nå. Det er forferdelig frustrerende å kjenne kroppen forfalle.

  • Å lære meg å ta bilder med digitalkameraet. Apparatet er i hus, nå mangler bare tiden!

  • Å ta en dusj og lufte meg etter gårsdagens fyllestrabaser!

3 kommentarer:

Stine sa...

For en fin liste. Nå gleder jommen jeg meg også. :D

Heidi Fleiss sa...

Oh, nesten så jeg skal tagge deg for å lage en lignende selv da?

Jeg følte at det ble litt Oprah-count-my-blessings, men ikke helt... Damn, min harde maske begynner å sprekke!

Miamaia sa...

Jeg liker slike lister :)